Första december tvåtusentio.

Hejsan! Idag har verkligen varit en riktig upplevelse! Jag har varit på studiebesök på Drottning Blanka. När jag kom dit blev jag bemött av trevliga tjejer och de var jätteroliga och vi hade kul tillsammans. Skolan är verkligen jättefin. Fast den skulle behöva lite mer färg. Hur som helst, vi fick en uppgift att gå ut och låtsas att vilja köpa en sminkprodukt. Jag, Jolina och Malin gick över till kicks och sen till Face Sthlm. Hos kicks såg de ner på Jolina och malin som ville "köpa" en foundation. Hon sa till och med fel. Jolina sa att hon ville ha en foundation mot rödbussig hud och frågade om det var grön underfärg i foundationen som säljaren visade. Säljaren sa att det var gul underfärg. (Om man vill ha en foundation som dämpar rödbussig hud ska man ha grön underfärg)
Sen sminkade de varann i de fyra elementen. Som till exempel jord, använde tjejerna kaffepulver och satte det på vissa ställen av ansiktet. De kanske hade lite grenar i håret och sånt. Det blev jättebra! Jag fick i uppdrag att ta bilder på alla med deras kameror  x) det var väldigt roligt. När skolan var slut träffade jag robin och Catharina på stan.
Jag köpte en ögonskuggspalett idag. Den kostan 70:-



Kommentarer
Postat av: Clapsian (A)

Fan va mycke smink ;o

2010-12-02 @ 06:22:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0