lucia tåg

nu är det såhär att vi har tre speciella klasser på vår skolan. De heter musik klasserna. Jag hyser liksom inget agg mot dem eller så, jag menar jag har massor med kompisar i dem klasserna. Till och med min pojkvän går där. Hur som helst så är jag, liksom så många andra på vår skola lite sur på lärarna. Vi har en tillställning varje år, då niorna får gå lucia i gympa salen. Nu har det kommit fram att vi, nior inte ska få göra det. Utan, såklart, är det bara musik klasserna som ska få göra det.. Jag menar vi har väntat jätte länge på att det ska vara vår tur. Nu får vi inte göra det. Varför låter lärarna mk göra allt och vi inte får göra något alls. Just nu tror vissa att det inte ens kommer vara bara niorna. Utan alla musik-klasser! Det är bara taskigt.

Jag och ungefär 30 andra tjejer på skolan protesterade mot det. Där var fler som stöttade oss. Men lärarna bara, nej ni får inte komma in allihop att snacka. Vi bara, men kom ut då så vi kan snacka. Lärarna hade helt plötsligt inte tid, sa några av eleverna.

Det tycker jag är otroligt orättvist av lärarna! Har ni andra åsikter? Jag vill gärna höra dem 

Kommentarer
Postat av: Catha

Men dom på vår skola är sjuka. Går man inte i en mk får man räkna med att få ett surt liv :O:(

Så himla orättvist !!!! :(

2010-11-16 @ 21:32:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0